Saturday, February 12, 2011

surat untuk bakal suami

1.encik suami, anda sila tidak merokok ye.nanti paru2 saya dan anak2 kite hitam,semput.bibir kami pun ade probablitity nk jadi warna purple.tak cun la.nanti awak jugak yang kene beli lipstik byk2 sebab bibir sy gelap.so nk jimat, awak jgn hisap rokok saya pun tak perlu nk beli lipstik.

2.encik suami, anda perlulah memiliki suara yg sedap.kalo tak macam Faizal Tahir, macam Anas Tahir pun jadilah :D.awak jgnlah risau, saya bukan nk suruh awak nyanyi lagu Slam favourite saya pun, just nk awak memiliki suara yg best mase awak jadi imam solat saya.khusyuk sikit saya dengar awak mengaji mase kite solat jemaah nanti.

3.encik suami, anda sila jaga mulut ye.jgn la keluarkan perkataan yang tak elok kalau awak marah .kalau awak marah saya @ awak marah anak2 kita nanti, awak jgn mencarut ye.saya tak suka orang mencarut. lagipun mak saya pesan, kata2 itu doa.jadi , if awak sebut perkara2 yang tak elok untuk kami anak beranak, awak doakan kami benda yang tak eloklah.so marilah kita sama2 jaga mulut kita.

saya pun kenelah jadi baik kan?sape nk kahwin dgn wife yang tak tahu masak, tak reti jga diri, tak cukup agama.so bakal isteri (termasuk saya) marilah kita perbaiki diri kita.

No comments:

Post a Comment